Welkom bij Diëtiek op maat

Niets is zo belangrijk als het persoonlijk contact dat u heeft met uw diëtist als u met uw hulpvraag komt. Als het niet “klikt” is het soms moeilijk om een goed gesprek te hebben. Bij afvallen bijvoorbeeld gaat het vaak niet meer over calorieën, maar over de onderliggende problematiek. Misschien niet als u 5 kg wilt afvallen, maar wel als het om 20-30 (en soms meer) kg gewichtsverlies gaat en al verschillende pogingen gedaan zijn zonder blijvend resultaat.

Corona update

Uw afspraak bij Diëtiek Op Maat kan gewoon doorgaan.

Alle maatregelen rondom de hygiëne worden in acht genomen. Indien u liever een telefonisch consult heeft of een e-consult is dat uiteraard mogelijk. U kunt dit van te voren kenbaar maken via e-mail/app/sms. Zonder bericht/afzegging binnen 24 uur ga ik er van uit U op de afgesproken tijd te zien op de Tolakker!



Uw dietist/leefstijlcoach


Ik ben Ismay Wiggers. Tot begin 2011 werkte ik in het Amphia Ziekenhuis als diëtist en kwaliteitsfunctionaris. Nu werk ik als zelfstandige. Mijn behandelingen kenmerken zich door professionaliteit gekoppeld aan persoonlijk contact in een veilige omgeving. Ik ben ervaren in overgewicht, emotie-eten en (pre-)diabetes. Voor iedere cliënt heb ik een behandeling op maat!


Indicaties

Als leefstijldiëtist ben ik gespecialiseerd in de eerste drie items.

  • Insulineresistentie, overgewicht en obesitas in combinatie met hypertensie en hypercholesterolemie
  • Emotie-eten
  • Diabetes (ook Keer Diabetes Om)

En verder behandel ik :

  • Voedingsproblematiek rondom en tijdens de zwangerschap
  • Obstipatie, prikkelbare darm (FODMAP)
  • Hypoglycemie


Na eerst 38 kg te zijn afgevallen en ook jarenlang geen insuline meer te hebben hoeven spuiten, is het nu tijd voor stap 2. – Intermittent Fasting.

Om mijn bloedsuiker te verlagen is Intermittent Fasting een goede optie. Wat te doen, per dag in totaal 50 á 60 gr. koolhydraten in een periode van 6 uur tot je nemen. Ik doe dit tussen 13.00 en 19.00 uur, de resterende 18 uur eet ik niets maar mag ik wel drinken; thee, koffie, water enz.

Het is af en toe lastig bij zwaardere inspanning dan neem ik wat extra's, bijvoorbeeld yoghurt of kwark om duizeligheid te voorkomen. Na een week was ik 2 kg. afgevallen en is mijn suikerspiegel ook met 2 mmol gezakt.

Ik ben vol vertrouwen dat mijn bloedsuiker verder zal verbeteren zeker met de positieve en stimulerende kracht van mijn diëtiste Ismay Wiggers.

C. Dekker